در [جلسه قبل]، برخی از اصطلاحات پرکاربرد را یاد گرفتیم و به طور کلی، ساختار کلی یک مپ را آموختیم. در این جلسه قصد دارم که چند اصطلاح جدید دیگر را معرفی کنم و با هم چند نرم‌افزار موردنیاز را نصب کنیم.

به طور کلی ما به نرم‌افزارهای زیر نیازمندیم:
Hammer: نرم‌افزار اصلی جهت طراحی و ساخت مپ
Compiler: برای تبدیل طراحی‌های انجام‌شده در Hammer به فرمت قابل‌قبول برای Game
Game: هر بازی تحت GoldSrc، مانند Half-Life 1 یا Counter-Strike 1.6

برای شروع کار، شما می‌توانید ابتدا بازی را نصب کنید که در جلسه قبل، به آن اشاره شد.

حالا می‌توانیم کار نصب Hammer را آغاز کنیم.

نصب Hammer

در اینترنت، نسخه‌های زیادی از Hammer وجود دارد که من بهترین نسخه را برای شما آپلود و آماده کرده‌ام.

دانلود

فایل بالا را دانلود کنید و با استفاده از نرم‌افزار 7Zip یا نرم‌افزارهای مشابه، آن را Extract کنید. سپس به پوشه‌ی مذکور رفته و فایل win32_setup_v34.exe را اجرا کنید.

مراحل نصب را طی کنید. Hammer را می‌توانید در پوشه‌ی موردنظر خود نصب کنید، اما اگر از Windows 7 به بالا استفاده می‌کنید، پیشنهاد من به شما این است که Hammer را در درایوی که ویندوز را نصب کرده‌اید، نصب کنید تا با مشکلاتی مانند Run as Administrator مواجه نشوید.

پس از کامل کردن نصب، شما می‌توانید Hammer را به نسخه‌ی 3.5 آپگرید کنید.

برای این منظور، وارد پوشه‌ای که در آن Extract کرده‌اید و سپس hammer_3.5_en.exe_update شوید و فایل hammer.exe را در پوشه‌ای که Hammer را نصب کرده‌اید، Copy & Paste کنید.

فعلاً از اجرای نرم‌افزار خودداری کنید.


نصب ZHlt Tools

Valve به دلایلی، Compiler رسمی خود را عرضه نکرد و Compiler عرضه‌شده هم پر از ایرادات و باگ بود، به همین دلیل، یک کامپایلر تحت کامپایلر اصلی Valve تحت عنوان Zhlt Tools در اینترنت قرار گرفت و امروزه، بیش‌تر طراحان از این ابزار استفاده می‌کنند.

ابتدا باید این ابزار را دانلود کنید.

دانلود

پس از دانلود، محتویات را در پوشه‌ای دلخواه Extract کنید. سپس وارد پوشه‌ای که Hammer را نصب کرده‌اید شده و فولدر tools را به طور کلی حذف کنید.